דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהו תמלול (Transcript) ולמה הוא משמש? 

מאת    [ 19/12/2012 ]

מילים במאמר: 405   [ נצפה 1708 פעמים ]

תמלול הוא תהליך שבו מתבצעת המרת מדיה מפורמט אודיו או ווידאו לפורמט של טקסט. תמלול יכול להיות שימושי במגוון תחומים, כפי שנסקור במאמר קצר זה.

מרצים ו/או מורים יכולים להקליט את עצמם כשהם מעבירים שיעורים, הרצאות, סדנאות, ימי עיון וכדומה. שירותי תמלול הללו יכול לשמש אותם לצורך בדיקה ביקורתית על חומרי הלימוד בהם השתמשו, בצורה קלה ופשוטה. מתוך התמלול, יכול המרצה או המורה להוציא את עיקרי הדברים, לבדוק את דרך העברת התכנים שלו, לנתח את הסגנון שלו ולזהות היכן החלקים בהם הוא "גלש" מהנושא. תמלול של הרצאה יכול להפוך בקלות לדו"ח או למאמר, לחוברת עבודה ולמגוון צורות נוספות של עזרי לימוד, בהתאם לצרכים שלכם ולצרכי הלקוחות ו/או התלמידים שלכם.

 סטודנטים ו/או תלמידים בעלי הפרעות קשב וריכוז יכולים להשתמש בתמלול כדי לשפר את יכולת הלמידה שלהם. מאחר והם הקליטו ותמללו את השיעורים או את ההרצאות, הם לא צריכים לחשוש שהפסידו ממה שנאמר בכיתה, גם אם מחשבתם נדדה לעולם אחר...

בעלי מוגבלויות כגון חרשים או עיוורים, ברמות שונות, המתקשים להשתמש במעבד תמלילים. יכולים להשתמש בשירותי תמלול כדי להביע את עצמם ולתקשר עם הסביבה. הם לא חייבים להקליד או להדפיס כדי לכתוב או ליצור או לתקשר. הם יכולים להקליט את עצמם מדברים ולאחר מכן להעביר את ההקלטות לתמלול ראיונות ולקבל בחזרה את כל החומר בפורמט טקסט.

עורכי דין תובעים או סנגורים משתמשים בתמלול לצורכי משפט. התמלול מתעד את הנאמר בשיחות שהתנהלו בין גורמים שונים הקשורים למשפט ומוגש לבית המשפט כראייה קבילה לכל דבר.

ארגונים ועסקים רבים מקיימים ישיבות צוות או דיוני סיעור מוחות (master mind). הקלטה ותמלול של אותן ישיבות, תאפשר לעסק או לארגון להוציא מתוך מה שנאמר את עיקרי הדברים, בצורה מתוכננת ומכוונת בהתאם לנושא או למטרת הישיבה, ולהשתמש בהם מיידית. ההקלטה והתמלול מבטיחים שכל מה שנאמר יתועד, ויכול להיעשות בו שימוש לתועלת העסק או הארגון.

בסופו של דבר, תמלול הוא אמצעי יעיל, שחוסך זמן. שירותי תמלול יכול להקל על תהליכי יצירה וכתיבה שנראים לחלק מאתנו קשים מאוד ובלתי אפשריים שהריהרבה יותר פשוט וקל להקליט את עצמנו מאשר לכתוב, והרבה יותר קל להקליט את עצמנו מאשר להקליד, אפילו אם אתם יודעים להקליד בשיטת הקלדה מהירה או עיוורת. בנוסף לכך, כאמצעי לימוד, לחלק מהאנשים הרבה יותר קל ללמוד מתוך חומר כתוב ולא להאזין למורה או למרצה, בעיקר אם המרצה מדבר מהר מידי או לאט מידי. כשקוראים טקסט אפשר לסמן, להדגיש ולהעיר הערות בכתב יד במקומות הנדרשים לעומת האזנה להקלטה שצריך להריץ אחורה וקדימה שוב ושוב כדי לשמוע את החלקים החשובים שהחמצתם בשיעור או בהרצאה.

זיו שירותי הקלדה ותמלול




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב